úterý 3. května 2016

Divadlo v Dlouhé: Oblomov

Divadlo v Dlouhé si na březen přichystalo premiéru Gončarovova Oblomova. V hlavní roli s Martinem Isteníkem, který před nedávnem získal cenu Thálie za roli Čičikova v Mrtvých duších v Městském divadle Brno.

Zdroj: www. divadlovdlouhe.cz
Na Oblomova jsem byla hodně zvědavá už jen proto, že jsem na něj četla samé pozitivní ohlasy .Rozhodně nejsem zklamaná, ale znovu bych inscenaci vidět nemusela. Myslím , že za mé rozporuplné pocity může ale spíš námět než samotná inscenace.Gončarovova klasika mi není úplně blízká a děj se mi, zvláště v druhé půlce, kdy se několikrát opakuje situace, ve které Olga dává Oblomovi poslední šanci, celkem vlekl. Je pravda, že v každém z nás je asi kousek Oblomova, ale celkově jsem čekala tak trochu více. Na druhou stranu Martin Isteník v titulní roli opravdu vyniká. Emoce z něj doslova srší a těžko bych si dovedla představit lepšího představitele něž jakým je Isteník. Pochvalu si určitě zaslouží i celkové aranžmá inscenace. Líbí se mi, že režisérka Burešová se nesnažila o přílišnou modernizaci. Hře ale ani přesto nechybí nápad. Třeba scéna, ve které se Oblomov vydává se svým přítelem Štolcem do společnosti, byla opravdu působivá. Zajímavé je pak zapojení herců do více rolí a "sborové" výstupy. Velmi citlivě se zde pracuje i s hudbou.
Ač bych na Oblomova určitě nešla znovu, myslím, že se s ním Divadlo v Dlouhé "popralo"jak nejlépe mohlo. Hra je zajímavá, vtipná, ale na druhou stranu si stále zachovává klasický ráz. Pokud jste Oblomova nečetli, inscenace je určitě ideální příležitostí, jak se s ním "bezbolestně" seznámit.

Hodnocení: 7/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za milé komentáře a připomínky :)