sobota 14. května 2016

Svět knihy 2016

Knižní veletrh Svět knihy v pražských Holešovicích už je pro mě každoroční tradicí, na kterou se vždy neskutečně těším. Nevím, jestli je to tím, že je tam vždycky neskutečně milá atmosféra a odcházím s plnými taškami knížek, které jsem vlastně vůbec nechtěla, a nebo tím, že se jedná o předzvěst léta, protože půlka května znamená, že za chvíli přijde léto a prázdniny (tj. jedna knížka na tři dny). Zkrátka a dobře si už nedovedu představit, že bych veletrh vynechala. Loni i předloni jsem se na něj dokonce doslova dokulhala s puchýři pod nehty, protože jsem den předtím šla pětatřiceti kilometrovou trasu Pochodu Praha Prčice (to jen abyste věděli, jak moc se na nákup knížek vždycky těším :).
Zatímco loni jsem odcházela snad akorát se Zmizelou a nakupovala především mamka, letos jsem si knížek odnesla docela dost. Na veletrhu jsem byla několikrát v neděli dopoledne či ve čtvrtek odpoledné, protože v sobotu bývají haly nejvíce narvané, ale letos jsem si chtěla odnést podpis Martina Hilského, který mě na podzim doslova uchvátil svou přednáškou o Othellovi v rámci Týdne vědy a technik AV ČR. Na veletrh jsem dorazila okolo desáté hodiny a i přesto, že u pokladen už byly fronty na vstupenky, to nebylo tak strašné. Prošla jsem všechny stánky, nakoupila knížky a dala si výborné kafe a chleba ve stánku Kavárny muzeum (na veletrhu byli už loni a jejich chlebíky rozhodně stojí za vyzkoušení). 
Svět knihy 2016 mě rozhodně nezklamal a příští rok vyrazím zase. Nejen proto, že některé knížky lze koupit s výraznou slevou, ale hlavně proto, že atmosféra je prostě skvělá. Svět knihy už zkrátka ke květnu tak nějak patří. Jestli jste na něm nikdy nebyli, šanci máte ještě zítra dopoledne.


A co jsem si letos odnesla? Shakespearovy Sonety v anglicko - českém vydání, Dívku ve vlaku (jsem zvědavá, jestli to je opravdu druhá Zmizelá), životopis Vivienne Westwoodové, Útěk z tábora 14, po kterém jsem pokukovala strašně dlouho a novou knížku Anthonyho Doerra Zeď vzpomínek. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za milé komentáře a připomínky :)