neděle 20. listopadu 2016

Kinotip: Fantastická zvířata a kde je najít

Fantastická zvířata a kde je najít jsou pro mě rozhodně nejočekávanějším filmem letošního roku, na který jsem se těšila jako malá holka. O to víc jsem tvůrcům vděčná, že mě film ani trochu nezklamal a už se nemůžu dočkat dalšího pokračování.
Ač u fantasy trpím, svět Harryho Pottera mi vždycky vykouzlí úsměv na rtech. Je to pro mě návrat do dětství. Najednou jsem zase malá holka, která je neskutečné pyšná, ze zvládla sama přečíst "opravdickou" knihu. Najednou se mi zase vybaví ten moment, kdy jsem se slzami v očích odcházela z kina z posledního dílu. Ne proto, ze by mě snad rozbrečel závěr filmu, ale proto, že jsem byla smutná z toho, že se do kouzelnického světa už nikdy nevrátím. Proto jsem moc ráda, že Rowlingová tuto kapitolu znovu otevřela bez toho, aniž by se neustále vracela k Harrymu. Scénář ke hře Harry Potter a Prokleté dítě mě totiž příliš neoslovil,  a tak mě opravdu potěšilo, že tvůrci přišli s novým hrdinou. Kouzelníka Mloka v podání Eddieho Redmayna totiž nelze nemilovat a lepšího představitele byste hledali jen stěží.
Film i přes dvouhodinovou délku rozhodně nenudí a na své si přijdou i diváci, kteří se s Harrym Potterem nikdy nesetkali.


Fantastická zvířata dokazují, že rozhodně nejde o projekt ve stylu "vyždímáme z Harryho co nejvíc", ale o další skvělý film z kouzelnického prostředí. Pětidílné pokračování možná vypadá na první pohled děsivě, ale já zkrátka Rowlingové věřím a doufám, že má vše promyšlené tak dobře, jako měla Harryho.

Hodnocení: 9/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za milé komentáře a připomínky :)